X
تبلیغات
وبلاگ کارکنان بانک ایران زمین

































وبلاگ کارکنان بانک ایران زمین

اخبار و دانستنیهای بانکی و اقتصادی , مطالب گوناگون

احمد رضا عابدزاده ( عکسهای جدید)

احمدرضا عابدزاده (متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵ – آبادان) دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران است. قد عابدزاده ۱۹۰ سانتی متر و نام مستعار او “عقاب آسیا” است.

 

ahmad-reza-abedzadeh-3.jpg


:ادامه مطلب:
نوشته شده در پنجشنبه 31 مرداد1392ساعت 17:56 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: ورزش، گوناگون
<-TagName->
آگهی دعوت همکاری بیمه سامان

به گزارش پایگاه خبری اعتبار، شرکت بیمه سامان جهت اعطای کد نمایندگی رسمی آئین نامه 54 بیمه مرکزی از افراد علاقمند به بازاریابی و کارشناس حرفه ای با شرایط:
•بدون نیاز به دفتر و سرمایه اولیه و تحصیلات مرتبط.
•بصورت تمام وقت و پاره وقت بخصوص دانشجویان و کارمندان رسمی دولت.
در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر , تهران , کرج , شهرکرد , بیرجند , مشهد , بجنورد , اهواز , زنجان , سمنان , زاهدان , شیراز , قزوین , قم , سنندج , کرمان , کرمانشاه , یاسوج , گرگان , رشت , خرم آباد , ساری , اراک , بندرعباس , همدان , یزد دعوت به همکاری کرده است.
متقاضیان می توانند تا تاریخ 11 شهریور 92 رزومه خود را به آدرس info@lifeinsurancesaman.com ارسال کنند.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی 
http://www.lifeinsurancesaman.com مراجعه کنند.

نوشته شده در چهارشنبه 30 مرداد1392ساعت 17:6 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: گوناگون، آگهی های استخدامی بانک ، بیمه و ...
<-TagName->
حماقت یا حقه ؟!!!

ملانصرالدین هر روز در بازار گدایی می کرد.

  مردم با نیرنگی، حماقت او را دست می انداختند. دو سکه ( یکی طلا و دیگری نقره ) به او نشان می دادند. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می کرد.


  این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز، گروهی زن و مرد می آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملانصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می کرد.
  تا اینکه مرد مهربانی از دیدن این صحنه ناراحت شد ... در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت:
  هر وقت دو سکه به تو نشان دادند سکه طلا را بردار. این جوری هم پول بیشتری گیرت می آید و هم دیگر دستت نمی اندازند.

  ملانصرالدین پاسخ داد:

ظاهراً حق با شماست. اما اگر سکه طلا را بردارم، دیگر پول به من نمی دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آنهایم.  شما نمی دانید تا به حال با این کلک چه قدر پول گیر آورده ام.


اگر کاری که می کنی هوشمندانه باشد، هیچ اشکالی ندارد که تو را احمق بدانند ....

نوشته شده در چهارشنبه 30 مرداد1392ساعت 3:32 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: مطالب خواندنی، طنز و سرگرمی
<-TagName->
تاريخچه بانك ایران زمین

 

تاريخچه تاسيس و سابقه فعاليت:

بانك ايران زمين ( سهامي عام) به موجب مجوز شماره 89/283592 مورخ 1389/12/21 صادره توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 1389/12/24 تحت شماره 399279 در اداره ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري در تهران به ثبت رسيده است. سهام بانك در تاريخ 1389/12/25در فرابورس ايران پذيرفته شده است و از تاريخ 1390/7/5در فهرست تابلوي قيمت هاي بورس قرار گرفته است . مركز اصلي بانك: تهران، بلوار ميرداماد ، نبش خيابان شمس تبريزي شمالي پلاك 187 واقع است .

بانك ايران زمين در يك نگاه: 
  • نام بانك: ايران زمين- (شركت سهامي عام)
  • سرمايه بانك: مبلغ 2000 ميليارد ريال (دويست ميليارد تومان)
  • تعداد سهام بانك: 2 ميليارد سهم عادي و با نام است
  • ارزش اسمي هر سهم:1000 ريال
  • مؤسسين: مؤسسين بانك ايران زمين را گروهي از افراد متخصص و خوشنام از اقشار مختلف جامعه شامل: فعالان بخشهاي مختلف اقتصادي اعم از توليدي و خدماتي، متخصصان اموربانكي، جامعه پزشكي، جامعه مهندسي، دانشگاهيان، فرهنگيان وتعاونگران و ساير اقشار جامعه تشكيل مي دهند.

 

آرم بانك ايران زمين

اين آرم در برگيرنده هلال "الله" از آرم جمهوري اسلامي است كه كلمه مبارك "الله" نام ايران زمين  را نشان مي دهد و با دو رنگ بنفش و ارغواني آراسته گرديده است.
رنگ بنفش
اين رنگ هيجان قرمز و آرامش آبي رابا هم دارد. بنفش نمادي از عرفان و حالات معنوي است و به طور كلي طيف هايي از اين رنگ، اثري آرام كننده روي قلب دارد.
 
 
رنگ ارغواني
ارغواني حد واسط بين آبي و قرمز است و به واقع به علت قدرت بيشتر نور قرمز در تحريك سلول هاي بينايي نسبت به آبي، اين نور بيشتر به قرمز شباهت دارد.
ارغواني: رنگ صداقت، معنويت و بزرگ منشي است.
نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد1392ساعت 18:45 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: اخبار و دانستنیهای بانک ایران زمین، معرفی بانک ها
<-TagName->
کاریکاتور/بانک استقلال تاسیس می‌شود!

 

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد1392ساعت 18:11 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: ورزش، طنز و سرگرمی
<-TagName->
واریز آنی وجه مهم‌ترین سرویس مورد نیاز پذیرندگان

 

 

سامانه واریز آنی وجه از نظر پذیرندگان ضروری‌ترین خدمتی است که دستگاه کارتخوان می‌تواند داشته باشد. 
بنابر نظرسنجی قرارگرفته روی سایت ایران‌کیش مهم‌ترین سرویس از نظر پذیرندگان، از بین خدمات واریز آنی وجه، واریز تک‌ به‌ تک مبلغ تراکنش به حساب، کارت‌ به‌ کارت، پرداخت قبوض و خرید شارژ سرویس واریز آنی وجه به حساب بوده است.

در این نظرسنجی ۷۸۰ نفر شرکت کرده و نظرات ثبت شده در این نظرسنجی حاکی است، پذیرندگان واریز آنی (۵۰%)، واریز تک به‌ تک مبلغ تراکنش به حساب (۱۱%)، کارت‌ به‌ کارت (۳۶%)، پرداخت قبوض (۱%) و خرید شارژ (۳%) را ضروری‌ می‌دانند.

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد1392ساعت 3:12 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: اخبار بانک و بیمه، اخبار و دانستنی ها اقتصادی
<-TagName->

10 توصیه برای سلامت چشم

ـ اگر شما از کاربران همیشگی رايانه هستید حتماً این مطلب را بخوانید!

الف:  CVS چيست؟

 CVS مجموعه اي از علائم چشمي و بينايي است كه بر اثر كار با كامپيوتر ايجاد مي شوند. تقريبا 4/3 درصد كساني كه زياد با كامپيوتر كار مي كنند گرفتار اين علائم هستند. به نظر مي رسد با فراگيرتر شدن بكارگيري كامپيوتر در محل هاي كار و حتی در خانه ها تعداد كساني كه از CVS رنج مي برند رو به افزايش باشد.

علائم CVS : مهمترين علائم CVS عبارتند از: خستگي چشم، خشكي چشم، سوزش، اشك ريزش و تاري ديد. CVS همچنين ممكن است سبب درد در گردن و شانه ها نيز بشود. چشم انسان حروف چاپي را بهتر از حروف نمايش داده شده بر روي مانيتور مي بيند. علت اين امر اين است كه حروف چاپي كنتراست بيشتري با صفحه سفيد زمينه داشته و لبه هاي آنها واضح تر است حال آنكه در مورد صفحۀ مانيتور چنين نيست و لبه ها به وضوح حروف چاپي نيستند بلكه حروف از يك مركز با كنتراست بالا شروع شده و به تدريج كم رنگ‌تر مي‌شوند و پس از تبديل به خاكستري كمرنگ ناپديد مي گردند. بنابراين لبه‌هاي حروف بر روي صفحه مانيتور وضوح حروف چاپي را ندارد. يكي از مهمترين دلايل خشكي و سوزش چشم هنگام كار با كامپيوتر كاهش ميزان پلك زدن است به طوريكه افراد، هنگام كار با كامپيوتر تقريبا يك پنجم حالت عادي پلك مي زنند. اين مسأله به همراه خيره شدن به صفحه مانيتور و تمركز بر روي موضوع كار سبب مي شود تا پلك ها مدت بيشتري باز بمانند و در نتيجه اشك روي سطح چشم سريعتر تبخير مي شود.

ب:  10 توصيه براي كاهش علائم CVS 

۱. سعي كنيد به طور ارادي پلك بزنيد. اين كار سبب مي شود سطح چشم شما با اشك آغشته شده و خشك نشود. در صورتي كه مشكل شما شديد باشد مي توانيد از قطره هاي اشك مصنوعي استفاده كنيد.

 2. مركز مانيتور بايد حدود 10 تا 20 سانتي متر پايين تر از چشمان شما باشد. اين وضعيت علاوه بر اينكه باعث مي‌شود پلك ها پايين تر قرار گيرند و سطح كمتري از چشم در معرض هوا باشد. از خستگي گردن و شانه ها نيز مي‌كاهد. در اين موارد هم بايد مانيتور را در ارتفاع مناسب قرار داد و هم ارتفاع صندلي را نسبت به ميزكار تنظيم كرد به طوري كه ساعد شما هنگام كار با keyboard موازي با سطح زمين باشد.

 3. مانيتور خود را طوري قرار دهيد كه نور پنجره يا روشنايي اتاق به آن نتابد. هنگام كار با كامپيوتر سعي كنيد پرده ها را بكشيد و روشنايي اتاق را نيز به نصف وضعيت معمولي كاهش دهيد. اگر از چراغ مطالعه بر روي ميز خود استفاده مي كنيد آن را طوري قرار دهيد كه به صفحه مانيتور يا چشم شما نتابد. همچنين مي‌توانيد از صفحه هاي فيلتر نيز بر روي صفحه مانيتور استفاده كنيد. تابش نور به صفحه مانيتور سبب كاهش كنتراست و خستگي چشم مي‌شود. اين مسأله بخصوص زمانيكه زمينه صفحه تيره باشد شديدتر خواهد بود.

 4. به چشمان خود استراحت دهيد. سعي كنيد هر 5 تا 10 دقيقه چشم خود را از مانيتور برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانيه به نقطه اي دور نگاه كنيد. اين كار سبب استراحت عضلات چشم مي شود. همچنين به شما وقت مي دهد پلك بزنيد و سطح چشم شما مرطوب شود.

 5. اگر مجبوريد كه متناوباً و پشت سر هم به يك صفحه نوشته و مانيتور نگاه كنيد (خصوصاً در مورد تايپيست ها) ممكن است چشم شما خسته شود زيرا بايد تطابق خود را تغيير دهد. براي جلوگيري از اين مسأله سعي كنيد صفحه نوشته شده را در حداقل فاصله و هم سطح با مانيتور قرار دهيد. براي اينكار مي توانيد از copyholder استفاده كنيد.

 6. فاصله مانيتور با چشمان شما بايد 50 تا 60 سانتي متر باشد.

 7. روشنايي و كنتراست مانيتور خود را تنظيم كنيد. ميزان روشنايي مانيتور بايد با روشنايي اتاق هماهنگي داشته باشد. يك روش براي تنظيم روشنايي مانيتور اين است كه به يك صفحه وب با زمينه سفيد (مثل اين صفحه) نگاه كنيد. اگر سفيدي صفحه براي شما مثل يك منبع نور است روشنايي مانيتور زياد است و بايد آن را كم كنيد. در مقابل، اگر صفحه كمي خاكستري به نظر مي رسد روشنايي را زياد كنيد. در مجموع روشنايي بايد در حدي باشد كه چشمان شما احساس راحتي كنند. كنتراست مانيتور بايد حداكثر باشد تا لبه هاي حروف بيشترين كنتراست را با نوشته خود پيدا كند.

 8. مشخصات ديگر مانيتور خود را تنظيم كنيد. كيفيت نمايش تصاوير بر روي مانيتور به سه عامل بستگي دارد: Resolution ، Refresh Rate ، و DotePitch. Refresh Rate نشاندهنده فركانس تجديد تصوير بر روي مانيتور است. فركانس پايين مي تواند براي چشم خسته كننده باشد و فركانس هاي خيلي پايين سبب پرش تصوير مي شوند. بهترين Refresh Rate حدود 70 هرتز يا بيشتر است. Resolution يا وضوح تصوير كه به Refresh Rate نيز بستگي دارد به تراكم پيكسل هاي تصوير بر روي مانيتور گفته مي شود. هرچه تعداد پيكسل ها بيشتر باشد جزئيات بيشتري از تصويز ديده مي شود. بطوركلي هرچه Resolution بيشتر باشد بهتر است ولي بايد به Refresh Rate نيز توجه داشت. گاهي Resolution بالا Refresh Rate پايين دارند بنابراين بايد وضعيتي را انتخاب كرد كه هر دو بيشترين تعداد را داشته باشند. Dot Pitch بر sharpness تصوير مؤثر است و هر چه عدد آن كمتر باشد تصوير sharpتر است. بيشتر مانيتورها dot pitch بين 25/0 تا 28/0 ميلي متر دارند. 28/0 ميلي متر يا كمتر عدد مطلوب است. Refresh Rate و Resolution را در ويندوز مي توانيد در Display Properties تنظيم كنيد ولي dot pitch قابل تنظيم نيست.

 9. اگر علی رغم رعايت توصيه‌هاي گفته شده باز هم دچار علائم CVS هستيد مي‌توانيد از عينك هاي مخصوص استفاده كنيد زيرا گاهي مشكل در ديد متوسط است. ما به طور معمول كمتر از ديد متوسط استفاده مي كنيم زيرا بيشتر اوقات يا اشياء دور رانگاه مي كنيم و يا اشياء نزديك. ولي مانيتور كامپيوتر دقيقاً در فاصله اي از چشم قرار مي گيرد كه مربوط به ديد متوسط است. اگر شما عينكي هستيد عينك شما به احتمال زياد براي كار با كامپيوتر مناسب نيست زيرا ديد متوسط را اصلاح نمي كند. براي دريافت عينك مناسب كامپيوتر، به چشم پزشك مراجعه كنيد.

 10. هنگام كار با كامپيوتر سعي كنيد گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب بدهيد. قوز كردن هنگام كار طولاني با كامپيوتر سبب دردهاي گردن و شانه‌ها مي شود. اگر پشتي صندلي شما قابل تنظيم است آن راطوري تنظيم كنيد كه كاملا به پشت شما بچسبد. همچنين ارتفاع صندلي خود را طوري تنظيم كنيد كه كف پاها روي زمين قرار داشته و زانوي شما در زاويۀ 90 درجه قرار داشته باشد. Keyboard و Mouse بايد پايين تر از آرنج و نزديك دستان شما قرار داشته باشد.

نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد1392ساعت 2:20 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: دانستنی های پزشکی، مطالب خواندنی، گوناگون
<-TagName->
چه‌طور کارمندانی خوشحال داشته باشیم؟

 

آموزش‌ کارکنان هزینه زیادی دارد، اما از دست دادن یکی از آنها هزینه بیشتری تحمیل می‌کند. آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند. اگرچه درصد تغییر کارکنان در آمریکا اکنون بسیار کم و حدود 4/1 درصد است، اما باز هم این واقعیت کماکان معتبر است که ازدست دادن یک کارمند برای هر شرکت 25 تا 250 درصد درآمد سالانه آن کارمند ضرر به بار می‌آورد.مدیران همیشه باید مطمئن شوند که کارمندانشان مولد و خوشحال باقی بمانند و از کاری که انجام می‌دهند رضایت داشته باشند. اما چه‌طور می‌توان کارمندان خوشحال را از کارمندان ناراحت تمیز داد؟

چهار نکته که نشان می‌دهند کارمندانتان به توجه شما نیاز دارند:

 

........................ بقیه در ادامه مطلب........................


:ادامه مطلب:
نوشته شده در یکشنبه 27 مرداد1392ساعت 19:52 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: دانستنی ها و آموزش های بانکی
<-TagName->

یه دوست معمولي وقتي مي آيد خونت، مثل مهمون رفتار ميکنه.
يه دوست واقعي
درِ يخچال رو باز ميکنه و از خودش پذيرايي ميکنه.
يه دوست معمولي
هرگز گريه تو رو نديده.
يه دوست واقعي
شونه هاش از اشکاي تو خيسه.
يه دوست معمولي
اسم کوچيک پدر و مادر تو رو نمي دونه.
يه دوست واقعي
اسم وشماره تلفن اون هارو تو دفترش داره.
يه دوست معمولي
يه دسته گل واسه مهمونيت مي آره.
يه دوست واقعي
زودتر ميآد تا بهت کمک کنه و ديرتر مي ره تا به کمکت همه جارو جمع و جور کنه.
يه دوست معمولي
متنفره از اين که وقتي رفته که بخوابه بهش تلفن کني.
يه دوست واقعي
ميپرسه چرا يه مدته طولانيه که زنگ نمي زني؟
يه دوست معمولي
ازت ميخواد راجع به مشکلاتت باهاش حرف بزني.
يه دوست واقعي
ازت ميخواد که مشکلات را حل کنه.
يه دوست معمولي
وقتي بين تون بحثي ميشه دوستي رو تموم شده ميدونه.
يه دوست واقعي
بهت بعد از يه دعواهم زنگ ميزنه.
يه دوست معمولي
هميشه ازت انتظار داره.
يه دوست واقعي
ميخواد که تو هميشه رو کمکش حساب کني.
يه دوست معمولي
اين حرف های منو ميخونه و فراموش ميکنه.
يه دوست واقعي
اونو واسه همه ميفرسته.
یک دوست معمولی
از درونت بی خبره.
یک دوست واقعی سعی میکنه درونتو بفهمه.

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 19:2 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: مطالب خواندنی، طنز و سرگرمی
<-TagName->

 

مهارت بازاریابی در شعب بانکها

فرآيند بازاريابي نوين با شناسايي و سنجش نيازها و خواسته هاي برآورده نشده مشتريان آغاز شده و پس از انتخاب بازارهاي هدف با نگرش سيستمي، استراتژي هايي در زمينه آميخته بازاريابي خدمات با در نظر گرفتن مشتريان تنظيم مي شود.

واژه بازاريابي را امروز مقدم بر تبليغات مي دانند، براين اساس «بازاريابي» عبارت است از : «شناخت طرف‌هاي معاملاتي و احراز معرفت كامل بر اوضاع و احوال و شرايط حاكم بر آنان و جلب توجه و اعتماد و ايجاد انگيزه براي معامله با بانك در آنان از طريق توسل به شيوه هاي تبليغاتي مناسب، متين و در شان سيستم بانكي»

بانك ها بايد بر تحقيق درباره نيازهاي مشتريان و سطح رضايت آنها و نيز شناسايي بازارهاي هدف خاص تاكيد بيشتري داشته باشند و فعالانه بازارهاي هدف شناسايي شده را به استفاده از خدمات خود تشويق كنند.خدمات عبارت است از انجام دادن اموري كه مجموعه اي از مزايا را به مشتريان عرضه مي كند و در نظام بانكداري ، خدمات ممكن است به وسيله دستگاه (عابر بانك)، فرد (مشاور) يا تركيبي از آن دو (تحويلدار) عرضه شود.در بازاريابي هزينه به دست آوردن يك مشتري جديد مي تواند تا پنج برابر هزينه حفظ يك مشتري كنوني باشد و مشتريان راضي مي توانند به علت توصيه به فاميل، دوستان و همسايه ها بهترين منبع آگهي باشند و در مقابل مشتريان ناراضي مي توانند يك كسب و كار را نابود كنند. تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان داده است كه مشتريان ناراضي احتمالا تجربيات بد خود را به ده تا بيست نفر منتقل مي‌كنند. اين تعداد سه برابر تعداد افرادي است كه مشتريان راضي تجربه هاي خوب خود را به آنها منتقل مي نمايند. عواملي از قبيل دادن اسكناس هاي ريز، كهنه و پاره و نداشتن پول كافي در پايان سال ، خرابي سيستم هاي خدماتي نوين و ... نارضايتي مشتريان و تبليغات منفي را تشديد مي كند.نكته حائز اهميت در اين زمينه آن است كه برنامه هاي بازاريابي بانك‌ها صرفا به تبليغات سمعي، بصري و تصويري واحدهاي ستادي روابط عمومي محدود نمي شود، بلكه آنچه مي تواند استمرار رابطه مشتريان موجود را تامين و تضمين كند و مراجعان به شعبه را جذب نموده و به مشتريان دائمي تبديل سازد، كيفيت عمل و برخورد مديران شعب و كاركنان تحت سرپرستي آنها با مشتريان و مراجعان مي باشد.

عوامل موثر در جذب مشتريان

آگاهي مديران شعب از علل خاصي كه مشتري به بانك مراجعه نموده و بهره برداري مناسب از علايق مشتريان ، موجب تسريع و تسهيل در جلب و جذب مراجعان و مشتريان خواهد شد كه برخي از مهمترين علل آن عبارتند از :

صرفه جويي در وقت :

وقت يكي از عوامل موثر در انتخاب يك بانك نسبت به بانك ديگر محسوب مي شود. در برخورد با اين مشتريان، مديران شعب مي‌توانند با تقسيم درست مسووليت ها و به كارگيري مناسب كاركنان در باجه هايي متناسب با استعداد و توان كاري آنها و يا اختصاص باجه هاي خاص و ويژه براي اين دسته از مشتريان، از اين طريق موجبات تمركز تمامي فعاليت هاي پولي و بانكي آنان نزد شعب تحت سرپرستي را فراهم آورند.

 ارائه خدمات با سرعت و دقت :

براي گروهي از مشتريان و مراجعان «سرعت» توام با «دقت» در انجام امور حائز اهميت است. مديران شعب مي توانند با انتخاب و به كارگماري كارمنداني كه در انجام وظايف و مسووليت‌هاي محول شده از سرعت كافي توام با دقت لازم برخوردارند، براي انجام امور اين دسته از مشتريان استفاده كرده و بر سلامت عمليات انجام شده به وسيله آنها نظارت كنند، اين امر باعث مي شود مراجعه كنندگان ، بانك را همواره «خانه امن دوم خود» تلقي نمايند.

 طرز برخورد كاركنان:

آراستگي و طرز برخورد كاركنان شعبه به خصوص «تحويلداران»، شخصيت آنها و مهارتشان در انجام خدمات بانكي از عوامل مهم در جذب مشتري مي باشد، مشتريان به خاطر انس و علاقه متقابل به كاركنان شعبه و يا به آن علت كه هميشه از آنها با احترام و تبسم استقبال مي شود به مشترياني دائمي و خوش حساب براي شعبه تبديل مي شوند.

 ارائه خدمات خاص : برخي از مشتريان تمايل دارند كه شعبه و بانك مورد نظر آنها ، خدمات خاصي را هر چند در سطح اندك به آنها ارائه دهد .

فضاي داخلي شعبه، دادن تسهيلات در مواقع نياز، داشتن پاركينگ مناسب در اطراف شعبه ، نظافت داخل شعبه، محل استراحت هر چند موقت در داخل شعبه ، وجود آب سردكن، برخورداري از سيستم‌هاي گرمايش و سرمايش و همه اينها توام با برخوردي مناسب و آميخته با احترام از عوامل موثري است كه يك سپرده گذار را براي هميشه در مراجعه به يك بانك و شعبه پاي بند و علاقه مند مي نمايد.

ارائه خدمات مشاوره اي :

برخي از مراجعان و مشتريان انتظار دارند كه مديران و كاركنان شعبه به عنوان راهنما و مشاوري دلسوزو آگاه، با برخوردي مناسب ، آنها را در مواقع مورد نياز راهنمايي نموده و خدمات مشاوره اي مورد نظر را به آنها ارائه نمايند، اين امر موجب ايجاد زمينه هاي جلب و جذب و اعتماد و اطمينان آنان به شعبه شده و آنها را به مشتريان دائمي شعبه تبديل مي كند.

 ساير موارد :

براي برخي از مشتريان شعبه ، خيلي از مسائل جزئي تر نيز ممكن است حائز اهميت بوده و آنها را به طرز خاصي به يك شعبه پايبند سازد، مانند آشنا شدن با مديريت و كاركنان شعبه ، تبسم و خوش خلقي با حفظ شخصيت مشتريان، دادن هديه هاي كوچك و يادبود مانند تقويم به مناسبت سال نو و روان نويس و كيف پول با آرم بانك، احوالپرسي و همدردي با مشتريان، پذيرا شدن مشتريان در خارج از سرويس اداري و انجام امور آنان در مواقع ضروري از عواملي هستند كه در اين دسته از مشتريان انگيزه مراجعه دائم را به وجود مي آورند.

با توجه به موارد ذكر شده آنچه حائز اهميت مي باشد، شناسايي نيازهاي مشتريان و ارائه خدمات مورد نياز به نحو شايسته برپايه ايجاد و گسترش وفاداري و رضايتمندي به مشتريان در محيط شعبه مي باشد.

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 18:54 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: دانستنی ها و آموزش های بانکی
<-TagName->

قوانین جدید نیوتون!!!!!

 

 

http://www.blogfa.com/photo/r/riazi-va-fizik.jpg


این قوانین تازگی در جعبه سیاه نیوتن یافت شده اند!!!

 

قانون صف:

اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد.

 

قانون تلفن:

اگر شما شماره‌ای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال نخواهد بود.

 

قانون تعمیر:

بعد از این که دست‌تان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به خارش خواهد کرد.

 

قانون کارگاه:

اگر چیزی از دست‌تان افتاد، قطعاً به پرت‌ترین گوشه ممکن خواهد خزید.

 

قانون معذوریت:

 

اگر بهانه‌تان پیش رئیس برای دیر آمدن، پنچر شدن ماشین‌تان باشد، روز بعد واقعاً به خاطر پنچر شدن ماشین‌تان، دیرتان خواهد شد.

قانون حمام:

وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد.

 

قانون نتیجه:

وقتی می‌خواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمی‌کند، کار خواهد کرد.

 

قانون بیومکانیک:

نسبت خارش هر نقطه از بدن با میزان دسترسی آن نقطه نسبت عکس دارد.

 

قانون تئاتر:

کسانی که صندلی آنها از راه‌روها دورتر است دیرتر می‌آیند.

 

قانون قهوه:

قبل از اولین جرعه از چای داغتان، رئیس‌تان از شما کاری خواهد خواست که تا سرد شدن چای طول خواهد کشید

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 18:39 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: طنز و سرگرمی
<-TagName->

لینک های مفید

 

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک قوامین

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک انصار

آدرس اصلی وب سایت رسمی ( قدیم : بانک تات ) بانک آینده ba24.ir

آدرس اصلی وب سایت رسمی موسسه اعتباری توسعه

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک شهر

آدرس وب سایت رسمی بانک سرمایه

آدرس سایت رسمی بانک سینا

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک پاسارگاد

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک کارآفرین

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک سامان

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک صادرات ایران

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک پارسیان

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک اقتصاد نوین

آدرس اصلی وب سایت رسمی پست بانک ایران

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک صنعت و معدن

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک سپه

آدرس اصلی سایت رسمی بانک رفاه کارگران

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک ملت

آدرس اصلی وب سایت اینترنتی بانک مسکن

آدرس اصلی وب سایت بانک توسعه صادرات ایران

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک کشاورزی

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک تجارت

آدرس اصلی سایت رسمی بانک ملی

آدرس اصلی وب سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

انجمن صنفی نمایندگان بیمه آسیا

سایت تخصصی صنعت بیمه

پژوهشکده بیمه

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه اتکایی ایرانیان

بیمه کوثر

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه میهن

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه ایران معین

آدرس اصلی سایت رسمی بیمه معلم

سندیکای بیمه گران

آدرس اصلی وب سایت رسمی شرکت بیمه نوین

شماره تلفن و آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه پاسارگاد

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه سامان

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه امید

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه دی

آدرس اصلی وب سایت رسمی شرکت بیمه حافظ

آدرس اصلی وب سایت رسمی بیمه رازی

آدرس اصلی وب سایت رسمی شرکت بیمه سینا

آدرس اصلی سایت رسمی بیمه پارسیان

آدرس اصلی وب سایت رسمی شركت بیمه كارآفرین

آدرس اصلی وب سایت رسمی شرکت بیمه توسعه

آدرس و شماره تلفن و سایت رسمی بیمه ملت

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 18:26 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: لینک های مفید، گوناگون
<-TagName->
داستان دزد بانک

مردی با اسلحه وارد یك بانك شد و تقاضای پول كرد وقتی پولهارا دریافت كرد رو به یكی از مشتریان بانك كرد و پرسید : آیا شما دیدید كه من از این بانك دزدی كنم؟ مرد پاسخ داد : بله قربان من دیدم سپس دزد اسلحه را به سمت شقیقه مرد گرفت و اورا در جا كشت او مجددا رو به زوجی كرد كه نزدیك او ایستاده بودند و از آنها پرسید آیا شما دیدید كه من از این بانك دزدی كنم؟ مرد پاسخ داد : نه قربان. من ندیدم اما همسرم دید

-- نكته اخلاقی: وقتی شانس در خونه شما را میزند .... از آن استفاده کنید رحمت خداوند ممکن است تاخیر داشته باشد اما حتمی است !!!

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 17:45 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: مطالب خواندنی، طنز و سرگرمی
<-TagName->
کی بود متوجه حرفهام نشد
نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 17:32 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: طنز و سرگرمی
<-TagName->

LC

اعتبار اسنادی تعهدی از بانک است که  به خریدار و فروشنده داده می شود.

تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده بموقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد

بدلیل ماهیت معاملات بین المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورهاو ...، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین المللی شده است. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان در یافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.

مزایای اعتبارات اسنادی:


۱- اطمينان فروشنده از اينکه پس از ارايه اسناد حمل وجه اعتبار را مطابق شرايط اعتبار از بانک کارگزار يا تاييد کننده دريافت ميکند.
۲-امکان کنترل تاريخ حمل و تحويل نهايی کالا.
۳-تحصيل اسناد حمل مطابق با مفاد موافقت اوليه تحت شرايط قرارداد ميان طرفين
۴-اطمينان از اينکه پرداخت وجه اعتبار به فروشنده فقط بعد از انتقال و فک مالکيت کالا از وی صورت ميگيرد .
۵-امکان کسب تسهيلات بيشتر برای فروشنده در مقابل اعتبار گشايش يافته برای تهيه کالای سفارش شده
۶- تعهد بانک برای پرداخت بها در معاملات بجای فرد فروشنده
در مورد اعتبارات اسنادی از جهات مختلف، تقسيماتی وجود دارد که مهمترين آنها به شرح زير ميباشد:
در رابطه با اعتبارات اسنادی در ايران بايد خاطر نشان کرد که به دليل محدوديتهاي وضع شده توسط بانک مرکزی انواعی از اين اعتبارات غير قابل استفاده در ايران ميباشد و يا احتياج به مجوز بانک مرکزی دارد.

انواع اعتبار اسنادی


۱- اعتبار اسنادی وارداتی يا صادراتی:
به اعتباری که خريدار برای واردات به کشور خود گشايش مي کند اعتبار وارداتی و اين اعتبار از لحاظ فروشنده کالا که در کشور ديگر قرار دارد اعتبار صادراتی ميباشد.

۲- اعتبارات اسنادی قابل برگشت: Revocable L/C
در اين نوع اعتبار ، خريدار و يا بانک گشايش کننده اعتبار ميتواند بدون اطلاع ذينفع ، هرگونه تغيير يا اصلاحی در شرايط اعتبار بوجود آورد(بدون اجازه فروشنده)
واضح است از اين نوع اعتبار استفاده چندانی نميشود زيرا فروشنده اطمينان لازم را نسبت به پايدار ماندن اعتبار و انجام تعهدات خريدار ندارد.
با کمال تعجب اگر خريدار ايرانی بخواهد اعتبار قابل برگشت گشايش نمايد سيستم بانکی از وی مجوز خاص بانک مرکزی را مطالبه مينمايد در حاليکه اعتبار غير قابل برگشت احتياجی به مجوز ندارد.

۳- اعتبار اسنادی غير قابل برگشت:Irrevocable L/C
در اعتبار اسنادی غير قابل برگشت هرگونه تغيير شرايط اعتبار از جانب خريدار يا بانک گشايش کننده اعتبار موکول به موافقت و رضايت فروشنده بوده. فروشندگان معمولا از اين گونه اعتبار استقبال بيشتری ميکنند.
براساس آخرین مقررات اتاق بازرگانی بین الملل در صورت عدم تصريح و سکوت در اعتبار اسنادی مبنی بر قابل برگشت يا غير قابل برگشت بودن آن ، اعتبار غير قابل برگشت خواهد بود.

۴- اعتبار اسنادی تاييد شده: Confirmed L/C
اعتباری است که خريدار ملزم ميشود تا اعتبار صادره از سوی بانک خود را به تاييد هر بانک معتبر ديگر کخ مورد نظر فروشنده است، برساند .اين نوع اعتبار اسنادی حاکی از اطمينان نداشتن به حيثيت اعتباری بانک صادر کننده و يا وضعيت متزلزل سياسي يا اقتصادی کشور خريدار است.
هم اکنون بسياری از فروشندگان خارجی تقاضای اعتبارات تاييد شده از خريداران ايرانی ميکنند که اين مسئله به دو دليل ميباشد اولا وضعيت سياسی و اقتصادی متزلزل ثانيا در سالهای پس از جنگ ايران و عراق بدليل کمبود ارز در سيستم بانکی کشور ، بانک مرکزی خريداران را به به گشايش اعتبارات يوزانس (نسيه) ترغيب کرد در حاليکه بانک مرکزی در زمان سررسيد اعتبارات توانايی پرداخت مبلغ اعتبار را نداشت که باعث تاخيرهای بلند مدت در پرداخت مبلغ اعتبارات به فروشندگان شد که باعث بی اعتمادی فروشندگان به بانکهای ايرانی شد.

۵- اعتبار اسنادی تاييد نشده :Unconfirmed L/C
اين نوع اعتبار در شرايط متعارف و بدون نياز به تاييد بانک ديگری گشايش می يابد. اگر در شرايط اعتبار کلمه Confirmedذکر نشود آن اعتبار تاييد نشده تلقی ميشود

۶- اعتبار اسنادی قابل انتقال:Tranferable L/C
به اعتباری گفته ميشود که طبق آن، ذينفع اصلی حق دارد همه يا بخشی از اعتبار گشايش شده را به شخص يا اشخاص انتقال دهد. در واقع اين نوع اعتبار يک امتياز برای فروشنده محسوب ميشود

۷- اعتبار اسنادی غير قابل انتقال: Untransferable L/C
به اعتباری گفته ميشود که ذينفع حق واگذاری کل يا بخشی از آن را به ديگری ندارد. در تجارت بين الملل عرف بر غير قابل انتقال بودن اعتبار است و همچنين در ايران برای گشايش اعتبار قابل انتقال نياز به مجوز بانک مرکزی ميباشد.

۸- اعتبار اسنادی نسيه يا مدت دار(يوزانس): Usance L/C
اعتباری است که وجه اعتبار بلافاصله پس ز اايه اسناد از سوی ذينفع ، پرداخت نميشود بلکه پرداخت وجه آن، بعد از مدت تعيين شده صورت ميگيرد.در واقع فروشنده به خريدار مهلت ميدهد که بهای کالا را پس از دريافت و فروش آن بپردازد. معامله يوزانس معمولا در کشورهايی انجام ميگيرد که کمبود ارز دارند.

۹- اعتبار اسنادی ديداری: At Sight L/C
اعتباری است که طبق آن بانک ابلاغ کننده پس از رويت اسناد حمل ارايه شده از طرف ذينفع (فروشنده)، در صورت رعايت تمامی شريط اعتبار از سوی وی ، بلافاصله وجه آن را پرداخت ميکند.

۱۰- اعتبار اسنادی پشت به پشت(اتکايی): Back to Back L/C
اين نوع اعتبار اسنادی متشکل از دو اعتبار جدا از هم است. اعتبار اول به نفع ذينفع گشايش مي يابد که خود به هر دليلی قادر به تهيه و ارسال کالا نيست. به همين جهت با اتکا بر اعتباری که به نفع وی گشايش يافته است اعتبار ديگری برای فروشنده دوم (ذينفع دوم) که ميتواند کالا را تهيه و ارسال کند ، از طرف ذينفع اول گشايش مي يابد.

۱۱- اعتبار اسنادی ماده قرمز: Red Clause L/C
در اين نوع اعتبار فروشنده ميتواند قبل از ارسال کالا، وجوهی را بصورت پيش پرداخت از بانک ابلاغ کننده يا تاييد کننده دريافت کند.
علت اين نام گذاری آن است که اولين بار که اين اعتبار گشايش يافت بانک بازکننده اعتبار برای جلب توجه بانک ابلاغ کننده شرايط اعتبار را که به مقداری از وجه اعتبار را به عنوان پيش پرداخت به ذينفع پرداخت ميکند را با جوهر قرمز نوشت که از آن به بعد به اعتبار ماده قرمز معروف شد.

12-اعتبار اسنادی گردان: Revolving L/C
اعتباری است که پس از هر بار استفاده ذينفع از اعتبار، همان مبلغ اسناد تا سطح اعتبار اوليه افزايش می يابد در واقع بدون احتياج به افتتاح يا اصلاح اعتبار جديد ، اعتبار موجود خود به خود تجديد ميشود.

نوشته شده در شنبه 26 مرداد1392ساعت 17:20 توسط ( ه . ا . ف ) |
دسته بندي موضوعي: دانستنی ها و آموزش های بانکی، مقالات
<-TagName->


صفحه اصلی وبلاگ سایت بانک ایران زمین